SUB) 꼭 필요한 물건을 꼭 필요한 곳에. 주방일이 편리해지는 싱크대 정리 상부장 정리 꿀팁 & 꿀템이에요. KITCHEN ORGANIZATION. > 슬기로운 주방용품

주방&욕실 | SUB) 꼭 필요한 물건을 꼭 필요한 곳에. 주방일이 편리해지는 싱크대 정리 상부장 정리 꿀팁 & 꿀템이에요. KITCHEN …

본문

※ 영상을 선명하게 보기 안내
  1. 유튜브 영상에서 오른쪽하단에 톱니바퀴를 클릭합니다.
  2. 팝업목록에서 "품질" 선택하세요.
  3. 원하는 해상도를 선택해주세요.
※ 모바일에서 Wifi가 아니라면 데이타가 소진될 수 있으니 주의바랍니다.
주방&욕실님의 슬기로운 주방용품 - 청각장애인을 위한 자막
16074027801069.jpg

 


집에만 있다. 보니 자꾸만 더 편리하고 효율적으로정리하고 싶은 마음이 들어요.
오늘은 주방 일을 좀더 편리하게 할 수 있는 철저한 동선위주 싱크대 상부장 정리이야기입니다.
저는 키가 작아요. 자주쓰는 물품들은 딱 제가 까치발을 해서 닿을 수 있는 곳까지 수납합니다.
잘 안 쓰는 물건들은 비우고 딱 필요한 만큼만 두고 쓰는 것도 중요하고요.
.이제 접시와 그릇을 동선에 맞춰 효율적으로나눠서 정리합니다.
무조건 한곳에만 접시와 그릇을 정리할 필요는 없다. 고 생각해요. .저희집 주방은 오른쪽에는 조리대와 인덕션왼쪽에는 전기 밥솥과 정수기가있는데요.
.그렇다면 밥그릇과 물컵은 전기 밥솥과 정수기 위에.반찬 접시와 각종 조리에 필요한 물품들은 조리대와 인덕션 위에 수납합니다.
우선 제일 자주 쓰는 그릇을 조리대 위 상부장에 차곡차곡 정리합니다.
이런 가로 그릇 정리대가 편하더라구요.
.그릇을 쌓아놓으면 자꾸 맨 위에 있는 것만 쓰게 되니까요? 그리고 저희 조리대 위 상판이 이렇게 깊숙한 모양인데요.
좀 애매해요. .여기에 이런 수납 걸이를 걸어서 자주 쓰는 좀 큰 반찬 접시 등을 올려줍니다.
그리고 윗 칸에는 가끔 쓰는 접시들을 눈에 딱 보이도록 앞 쪽으로밀어서 수납했어요.
.여기는 접시 정리대를 따로 사지 않고 전자렌지에 들어가는 선반을 이용해서 칸을 나눴습니다.
인덕션 쪽 상판에는 국그릇이 있습니다.
국은 끓이거나 데워서 바로 담으니까요? 손에 잘 닿는 곳에 국그릇을 둡니다.
딱 매일 쓰는만큼만 올려놨어요.
.그리고 상온에 두는 양념, 조미료같은 것들은 한통에.인덕션 쪽에서 조리하다. 가 필요하면 쉽게 꺼내 쓸 수 있어요.
한 칸 위에는 이런 흐물흐물한 것들을 모아 두었습니다.
그 옆 쪽에는 제가 조리할 때 자주 쓰는 용기들을 수납해뒀어요.
.제일 많이 쓰기 때문에 가까운 곳에 두어야 편리합니다.
맨 윗층은 의자를 갖고와야 하니까?
사용빈도가 가장 낮은 것들을 배치했습니다.
제일 자주 쓰는 양념들은 이렇게 바깥에 두고요.조리할 때 필요한 것들을 바로바로 꺼내 쓰고 다 만든 음식들을 접시에 바로 담을 수 있으니까?
편리해요. .싱크대 바로 위 상판이 저에게는 조금 높아요조금 힘겹지만 접근성은 좋기 때문에 매일 먹는 영양제들을 정리해 두었어요.
윗 층에는 키친타올을 좌르르구를 수 있으니 북엔드로 고정해줍니다.
옆에는 가끔 쓰는 리필 용품들을 두었거든요제일 손이 안가는이 윗 쪽 상판에는 가장 안 쓰는 그릇이나 텀블러들을 수납했습니다.
언젠가 손님이 오시면 쓰게되겠죠.
.그리고 이제 밥솥과 정수기 위 상판으로갑니다.
이 위에는 밥그릇과 컵이 있어요.
.밥을 그릇에 담을때 바로 위에서 꺼내서 사용할 수 있구요.
물 마실 때에도 마찬가지죠.그리고 정수기가 있으니 여기에서 각종 차를 마실 수도 있겠죠.
.쉽게 꺼낼 수 있게 여러가지 차종류 커피 꿀 등도 바구니에 담아서 여기에 넣어뒀어요.
.꿀차도 자주 마시거든요.옆에 바구니에는 자주 쓰지는 않지만 아이들 가끔 도시락 싸줄 때 쓰는 것들을 정리해뒀습니다.
역시나 손이 닿지 않는 맨 위에는 키친타올을 좌르르 넣어 놓았어요.
.자리를 마련해 두는 것 만으로도 허둥지둥 찾는 시간을 절약할 수 있습니다.
오늘은 집콕동안 꼭 하고 싶었던 싱크대 상부장 정리를 해봤어요.
.사용하는 사람이 편리하면 그게 최고죠.여러분들도 매일 사용하는 물건들을 보다 더 효율적이고 편리하게 정리하는 방법에 대해 고민하시고 정리 한번 해 보세요.

Hello,Since I'm at home,want to keep organizing things more conveniently and efficiently.Today is the story of the general manager of the sink, who is focused on moving around, to make the kitchen more convenient.I'm short. The itemsuse often are stored just as far ascan reach with my magpie feet.It's important to empty things that you don't use often and leave them as much as you need.Now, we divide the plates and bowls into efficient movements.I don't think it's necessary to organize dishes and bowls in one place.My kitchen is on the right side of the kitchen withcking stand and induction.On the left is an electric rice cker andwater purifier.I have one.Then, the rice bowl and the water cup are on the electric rice cker and water purifier.Store side dishes and other items needed for cking on the counter and induction.First of all, we arrange the most frequently used dishes in the upper section of the counter.This horizontal dish stand is comfortable.If you stack the plates, you keep using the top one.And the top of our counter lks so deep, but it'sbit vague.Hang this storage rack on top of it and place it on top oflarger side dish.And in the upper compartment, the dishes thatsometimes use were pushed to the front so thatcould see them.Instead of buyingdishwasher, we usedshelf in the microwave to divide the compartments.There issoup bowl on the top of the induction side.The soup is boiled or heated and served right away.Place the soup bowl within easy reach.I only put up as much asuse every day.And the seasoning and condiments that you put at rm temperature in one can.You can ck on the induction side and take it out easily if you need it.On top of one box, we've collected these lse things.Next to it,havecollection of containers thatuse to ck.It's convenient to keep it close because it's used the most.The top flr has to bring chairs, so we have the ones with the lowest frequency of use.Put the most frequently used seasonings outside like this way.It's convenient because you can take out what you need to ck right away and put the finished dishes onplate.The top right above the sink islittle higher for me.It'slittle difficult, but it's very accessible, so I've organized the nutritional supplementstake every day.Top flr with kitchen towels.It can roll, so fix it withnorth end.I've got some refill supplies next to it.I've stored the least-used vessels or tumblers on the top shelf, which is the least accessible.Someday I'll use it whenguest comes.And now we're going to the top of the rice cker and the water purifier.There are rice bowls and cups up here.When you put rice inbowl, you can take it out of the bowl and use it.The same goes for drinking water.And there'swater purifier, so you can drink all kinds of tea here.I put various types of tea coffee and honey in the basket so that it can be easily taken out.I also drink honey tea often.I don't use it often in the basket next to me, buthave organized what children sometimes use to pack their lunch.As expected, the kitchen towel was placed at the top wherecouldn't reach.Just by making rm, you can save time inhurry.Today,cleaned up the manager of the sink thatreally wanted to do during my stay.It's best if it's convenient for people who use it.Think about how to organize your daily items more efficiently and conveniently.This is quitechange of md.Then I'll be back withbetter video.I'll be back.Please subscribe and like. Thank you.

댓글 0개

등록된 댓글이 없습니다.

NAVER shopping.png

본 사이트의 컨텐츠는 명시적으로 공유기능을 제공하고 있는 공개된 자료를 수집하여 게시하고 있습니다.

저작권, 강의등록, 광고, 제휴등은 "관리자에게 문의"로 메세지 주시면 확인후 답변드립니다.

Menu